Uruchomiliśmy Portal Mieszkańca, który zapewnia dostęp do informacji o rozliczeniach z podatków czy opłat lokalnych. Przy pomocy portalu będzie można także dokonać płatności, na przykład z tytułu podatku od nieruchomości czy opłaty za gospodarowanie odpadami.
- To wygodne rozwiązanie, które pozwoli mieszkańcom załatwić część spraw bez wychodzenia z domu – mówi Magdalena Majewska, burmistrz Kępic. – Portal Mieszkańca umożliwia także bezpieczną komunikację urzędu z mieszkańcem w sprawach innych niż finanse (np. wgląd do stanu swoich spraw). System posiada dostęp do kart usług i formularzy wystawionych na ePUAP poprzez bezpośrednie przekierowanie do informacji na ePUAP.
Jak to działa?
Na stronie gminy Kępice w zakładce „Dla mieszkańca”, po prawej stronie, na dole listy z odnośnikami znajdziemy zakładkę „ePortal”. Po jej kliknięciu przenosimy się na stronę portalu, a na naszych ekranach pojawiają się opcje logowania. Możemy to zrobić na dwa sposoby – korzystając z aplikacji mObywatel lub profilu zaufanego. W tej sytuacji nie będzie konieczna wcześniejsza rejestracja konta, a po pierwszym zalogowaniu nasze dane zostaną zweryfikowane i po 24 godzinach otrzymamy pełny dostęp do konta, z informacjami o naszych płatnościach i sprawach w toku.
Drugie rozwiązanie przeznaczone jest dla osób, które nie posiadają profilu zaufanego ani nie korzystają z aplikacji mObywatel. W tym przypadku do założenia konta konieczna będzie wizyta w Urzędzie Miejskim w Kępicach, gdzie pracownik urzędu po zweryfikowaniu danych mieszkańca założy konto w systemie ePortal. Na wizytę należy zabrać dowód osobisty.
- Mamy nadzieję, że mieszkańcy będą chętnie korzystali z tego udogodnienia – przyznaje burmistrz Magdalena Majewska. – Dla wielu osób, zwłaszcza tych starszych i mieszkających w odległych miejscowościach, wyjazd do Kępic to to nie lada wyzwanie logistyczne. Chcemy, aby nasz urząd był nowoczesny i przyjazny mieszkańcom.